Let's go to San Diego! - Reisverslag uit San Marcos, Verenigde Staten van Eva Jansen - WaarBenJij.nu Let's go to San Diego! - Reisverslag uit San Marcos, Verenigde Staten van Eva Jansen - WaarBenJij.nu

Let's go to San Diego!

Blijf op de hoogte en volg Eva

30 September 2014 | Verenigde Staten, San Marcos

Hola amigo’s!! Hierbij mijn eerste update vanuit the U.S.A.

Laat ik beginnen met de reis. Als je denkt dat het bijna missen van je vlucht op Schiphol al een drama is (dankzij een mega file, nee ik had me niet verslapen), dan ben je nog nooit tegen gehouden bij de VISA check in Seattle. Een proces waarbij je paspoort wordt ingenomen waarna je in een ruimte wordt gezet met andere ‘verdachten’ van terrorisme, illegaal werk of een ander strafbaar feit. Een gezellige bedoeling. Na een kruisverhoor van drie kwartier, een paar telefoontjes, en een grondig onderzoek door mijn sms’jes werd vastgesteld dat ik geen kwade bedoelingen had, dus mocht ik in plaats van terug naar Amsterdam, door naar San Diego. Uiteraard had ik door dit oponthoud mijn overstap gemist. Toen ik uiteindelijk 10 uur later de warme buitenlucht van San Diego inademde dacht ik echt even dat ik hallucineerde, maar dat kwam misschien gewoon door de jetlag.

De dagen die daarop volgden bestonden vooral uit ontdekken. Ik werd rondgeleid op het terrein van het Del Mar Horse Park, waar EE Showstables (mijn vaste plek de komende tijd) gevestigd is. Ik heb tientallen mensen ontmoet, geslapen in prachtige huizen, rondgescheurd in golfkarretjes met dronken moeders en hun dochters aangemoedigd bij de Hunter Derby, geleerd over de werkwijze van deze Amerikaanse stal (heel anders dan ik gewend ben), lessen bijgewoond, en recordpogingen opzadelen gedaan. Ik ben verdwaald geweest in mega supermarkten, heb een strandwandeling gemaakt & mijn eerste bezoekje gebracht aan Yoghurtland, de frozen yoghurt keten der frozen yoghurt ketens. Wat eten betreft heb ik het zwaar te verduren hier (in dikmakende zin). Niet alleen omdat ik gevaarlijk dicht bij de Mexicaanse grens zit (Burrito’s in overvloed) en porties gigantisch zijn, maar ook omdat ik volgestopt wordt met dingen die ik ab-so-luut moet proberen van iedereen die ik hier ontmoet. ‘OH MY GOD you never had a Girl’s Scout cookie? Here try them all!!’
In een weemoedige poging al dit ongezonde voedsel geweld tegen te gaan besloot ik vandaag te gaan hardlopen. Ik kwam op een geweldig mooi pad terecht met een uitzicht á la ansichtkaart. Toen ik later vertelde waar ik had hardgelopen werd me gevraagd of ik het waarschuwingsbordje wel had gezien. Ik vroeg over welk waarschuwingsbordje het ging, het antwoord was: ‘The snake one, we have a lot of snakes here’. De volgende keer neem ik een andere route…

Vandaag ben ik aangekomen bij mijn (voorlopig) vaste adres. Ik logeer nu bij Nick, Emily en hun zoontje Wyatt. Ze hebben me vandaag verschillende variaties van tequila laten proeven en blijken pro’s te zijn in het maken van Margeritha’s, dus ik begin me al redelijk thuis te voelen... Morgen begint ‘het normale leven’ voor mij hier. Ik heb er zin in, keep you posted!!

  • 30 September 2014 - 07:22

    Frederieke:

    Leuk om je avonturen zo te (gaan) volgen!
    Je hebt een leuke schrijfstijl! Veel plezier daar!

  • 30 September 2014 - 08:08

    Kathinka:

    Super allemaal Eva, fijn om te horen dat je het zo geweldig naar je zin hebt, dat was de bedoeling!
    Keep us posted, van de week ff skypen... Dikke kus

  • 30 September 2014 - 08:24

    Claire:

    Hahah heerlijk! Snel weer skypen!! Kusjes

  • 30 September 2014 - 09:05

    Lucie:

    Aaah leuk eeef!! Have funn!!!

  • 30 September 2014 - 10:26

    Paul:

    english!

  • 30 September 2014 - 18:09

    Burn :

    Leuk Eva dat je je belevenissen deelt en je schrijft ook zo leuk!!
    Wens je een hele fijne, gezellige tijd daar, doe wel ff voorzichtig met die slangen...
    liefs en Xx Burn

  • 01 Oktober 2014 - 06:10

    Eva Jansen:

    Thanks voor jullie leuke reacties!! Paul, i'm sure you have a lovely translater to help you haha

  • 03 Oktober 2014 - 16:22

    Frank:

    Hi Eva,
    Het is je gelukt na wat oneffenheden aan te komen. Je zult weten dat je op reis bent. Hoort er allemaal bij en later kun je er alleen nog maar om lachen. Die Margaretha's klinkt goed. Nick en ik zijn nog steeds van plan om rond eind okt begin nov naar LA te gaan, dus dan komen we er eentje drinken. Mocht je een mobiel nummer hebben in de US, dan laat dit even weten.
    Hoop je daar te zien en heel veel plezier de komende tijd. Lekker genieten.
    Groet Frank

  • 04 Oktober 2014 - 12:01

    Alice:

    WoW... stoere griet ben je; Je gaat een mooie tijd tegemoet; Enjoy and take care!
    Ik ga je volgen tijdens al je belevenissen in de States #Supporter

  • 04 Oktober 2014 - 20:21

    Roderick:

    Goed te horen dat je in ieder geval je eerste vlucht gehaad hebt :) En dat het goed bevalt daar.
    Hoe is het "normale leven" daar nu?

  • 05 Oktober 2014 - 06:54

    Eva Jansen:

    Hi Frank! Leuk jullie even te zien als jullie er zijn, zal je even een bericht sturen op FB! Ro, 'normale leven' bevalt goed, vertel ik de volgende keer meer over haha

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, San Marcos

Eva

Actief sinds 30 Sept. 2014
Verslag gelezen: 362
Totaal aantal bezoekers 2430

Voorgaande reizen:

30 September 2014 - 31 December 2014

Mijn eerste reis

25 September 2014 - 23 December 2014

Sunny San Diego

Landen bezocht: